Невеличкий екскурс в
історію компанії Garrett
Компанія Garrett є одним зі світових лідерів у виробництві турбокомпресорів.
Заснована в 1936 році Джоном Клиффордом Гарретом під назвою Garrett Air Research, компанія займалася виробництвом різних виробів для американських ВПС. У список продукції компанії Garrett на той момент входили маслоохолоджувачі, інтеркулери та різні системи авіоніки. Уже тоді інженери компанії Garrett могли похвалитися різними революційними розробками, наприклад, ними була створена система автоматичного регулювання тиску в кабіні літака. Тоді ж компанією були виготовлені допоміжні силові установки, які представляли собою невеликі газотурбінні двигуни.
У 1954 році компанія Garrett розробила свій перший турбокомпресор T – 15 на замовлення фірми Caterpillar для трактора Caterpillar D9. Через кілька місяців від фірми Caterpillar надійшло замовлення на ще 5000 турбокомпресорів. Незабаром турбіни Garrett стали застосовуватися на найрізноманітнішої техніці – генераторних установках, тракторах і будівельній техніці, судах і навіть насосному обладненні на нафтопроводах.
У 1950х місто Лос-Анджелес та інші муніципалітети стали використовувати турбонагнітачі в міських очисних системах.
У 1960 році був створений турбокомпресор Т11 який отримав застосування на важких вантажівках виробництва Mack Trucks, Volvo і Scania. Першими серійними легковими автомобілями оснащеними турбокомпресорами Garrett стали Chevrolet Corvair Monza і Oldsmobile Jetfire.
Подальші роки тільки сприяли закріпленню за компанією лідируючих позицій на ринку турбін: в 1968 році авто оснащене турбіною Garrett перемагає в гоночних змаганнях Індіанаполіс 500, 1977 рік – починається перше масове виробництво турбін для дизельних двигунів Mercedes 300SD, 1978 рік – на конвеєр стає турбірована версія першого не спортивного авто Saab 99. Останні події відбуваються на тлі нафтової кризи 70-х років, під час якого федеральні органи вимагають від автовиробників зниження рівня викиду вихлопних газів в атмосферу. В результаті автовиробники являють нові моделі турбированних авто, такі як Buick Regal і LeSabre Sports Coupe, а також різноманітні автомобілі від європейських виробників Volvo, Saab, Peugeot, Renault і Mercedes-Benz. У 1978 році в світі існувало всього 8 моделей легкових авто, оснащених турбокомпресорами, при тому 7 з них були обладнані турбіною від Garrett. До початку 80-х число моделей автомобілів оснащених турбокомпресорами досягає сотні, а в 90-х турбовані авто стають нормою.
Окремо варто відзначити появу технології змінюваної геометрії соплового апарату (VNT). Вперше застосована на автомобілях Fiat croma і Dodge Daytona Shelby, технологія дозволила значно підвищити економію палива за рахунок регулювання потоку вихлопних газів.
У 1999 році відбулося злиття з американським концерном Honeywell, після чого продукція компанії стала просуватися на ринку під брендом Honeywell Garrett (зараз Garrett by Honeywell).
З початку 2000х турбокомпресорами Garrett оснащуються авто від всіх провідних світових виробників – Chevrolet, Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW, Ford, Volkswagen, Jaguar і багато інших.
У 2010х компанія Garrett запропонувала 15 нових технологічних рішень включаючи використання шарикопідшипникової технології в широко поширених дизельних двигунах для легкових авто. Також Garret-Honeywell створили найменший у світі турбокомпресор для Tata Nano і турбокомпресор для гігантського 100-літрового движка важкої вантажівки від Caterpillar.
Зараз, компанія Garrett, завдяки виробничими потужностями і власними центрами дистрибуції, розташованим по всьому світу, є одним з лідерів в сфері виробництва турбокомпресорів і їх комплектуючих. У виробництві турбокомпресорів Garrett задіяно понад 5000 співробітників, а послугами компанії регулярно користуються провідні світові компанії в галузі машинобудування.